the adherents

Learn languages the easiest way!

Learn languages the easiest way!
Click the logo above to experience the best way to learn spoken languages :~)

(,") (",)

Keep on smiling. Like yawning, it's contagious. Trust me.

facebook.formspring.twitter.


Blogger Widgets

Thursday, October 7, 2010

Facebook status updates...

Lately, I've been posting lotsa status when I'm depressed, stressed, tensed, angry or in sad mood. Since I sometimes get fed up with these kinda so called emo statuses constantly posted by some people, I think that it's better for me to update my status here. The main reason I felt pressured and stressed was because I had an assignment to submit. I hate the thought of it which caused me to distance myself from some things and yeah, am sorry peeps if I were angry towards any of u. Hm, kalau nak baca, baca. Takmo, takpe :~) At least, saya tak sakitkan mata awak, awak dan awak untuk tengok banyak-banyak News Feed saya kat homepage awak kan... These were what I wanted  to write on my status..:

"Kau cakap macam tu, tapi kau buat macam nie. Kau cakap macam nie, tapi kau buat macam tu. Lepas nieh, aku nak post status-status Facebook yang menembak kaulah. Kau tasuka kan? Tapi kau buat. So, aku ikutlah prinsip kau. Mungkin kau lagi suka macam nie kan... Orang lain jangan terasa ye. It's only for dia dan dia dan dia. Kalau terasa, lemme know terus okayh. Tamo salah faham :~)"

"Just submitted it to turnitin... Damn... 2% hasil ciplak and funny thing is, from another person, nothing from websites or books. Siapalahhh insan yang mempunyai pemikiran yang sama denganku nieh... Just for the record, it's for Question 5."

"Perasaan aku, perasaan aku lah. Perasaan kau, perasaan kaulah. Yang kau nak decide untuk aku tu apa pasal? Yang kau KONON nak menjaga hati aku tu, apa pasal? Taboley ke kau tanya perasaan aku? At least boley la jugak aku pikir apa perasaan aku dan bukannya kau yang tolong decide. Apa? Kau ingat, perasaan nie macam ambil stethoscope, dengar je, terus tahu. Macam tu ke? Bodo."

"FiZi: Saya mungkin seperti takesahkan awak but I do. I really do... :~)"

"Saya selalu buat orang terasa dengan saya tanpa saya sedari. Saya sedih... Kalau saya buat awak terasa, bagitau saya ye... Tapi, bagitau dalam phone je tau. Message ke, call ke... :~) Jangan jumpa depan-depan. Nanti saya segan dengan awak sebab rasa diri ini teruk."

"Bukan niat aku untuk pulaukan kau. Tapi, kau yang inginkan benda macam tu. Your wish has come true. And now u just realized u won't be happy if things are kept this way?"

"FiZi: Jangan jumpa orang DiGi tu lambat sangat... Nanti awak kena bayar lebih... Saya tasuka DiGi. Tasuka. Tasuka. Tasuka! (Tapi, balik Malaysia, tetap nak guna DiGi... Heh)"

"Penatlah gaduh. Sini gaduh. Sana gaduh. Tumpah darah. Gila kuasa. Tuduh ini. Tuduh itu. Apalahhh nak jadi dengan dunia sekarang?"

"Benci! Bangun-bangun, jumpa Raphael. Jumpa Raphael, kena sound. Bukan salah aku pun. Haihs. Geram. Geram. Spoilkan moodku!"

"Hati, sabar. Hati, sabar. Jangan marah, tenang. Jangan sedih, senyum. Jangan benci, ketawa."

Aiyooo~! Tengok-tengok balik, (cz I wrote this for the past one week), I was totally being unreasonable, all because an assignment yang sangatlah simple. Okay... Mood sedih sedih sudah hilang. Yay! :~) Alhamdulillah. Hati kini makin tenang... Orang-orang utama dalam senyuman ini adalah Danial Hazwan, Nurfarah Nadiah and Ahmed Faris. Thanx korang! (Though Faris, u may not know what I wrote. Haha) And friends, if any of u terasa with even a statement I wrote up here, just lemme know, and I'll explain okayh. I don't wanna cause any misunderstandings... 

.:JANGAN ASSUME:.

.:JANGAN JUMP INTO CONCLUSIONS:.

.:kalau tak, aku mengamuk:.

...macam ini...


(Okay, ini gambar sangatlah buruk macam beruk! kurang comel. Setuju? Tidak? Hoho. Terima kasih kerana tidak bersetuju. Mesti nak kata sangat TIDAK comel kan. Bukan setakat kurang. Eheh. But if u Google Image for "Ilyana Zafirah", this is among the first to come up. Thanx to Mr. I-Hate-U-Chris. And because of thatlah saya letak je gambar nie. Saya takesah. Ini rupa saya bila saya marah. Jadi, jangan buat saya marah ye... Heee ;~))

or, this look...

http://www.youtube.com/watch?v=y8Kyi0WNg40

2 comments:

kacipcrew said...

haha.. the old days pic! kinda bring ol the memories lol.. btw, i googled for the pic and it works! u'r famous :D

Ilyana Fauzy said...

Haha. I know righttt~!!!(Pasnie I wat status saying how much I hate u pulak) :~P

Related Posts with Thumbnails